maandag 4 juni 2012

kantklossen.....


Het is alweer middernacht maar dat is voor mij niet ongewoon, hahaha.
Ik kom nog even een kaartje plaatsen en dit kaartje heb ik gemaakt voor een hele lieve kennis.
Zij heeft mij onlangs krantenknipsels gegeven uit het archief van de kantkloskring en met één van deze knipsels heb ik een kaartje gemaakt. Ik heb het krantenknipsel  ingescand want ik wil niet het origineel gebruiken natuurlijk.
De foto is uit een krant van juli 1949 en de mevrouw op de foto heeft aan destijds Prinses Juliana het doopkapje voor haar eerstgeborene ,  Prinses Beatrix , aangeboden . Allemaal volgens het krantenknipsel natuurlijk.
Ik denk wel zéker te weten dat dit kaartje heel erg dankbaar gaat worden ontvangen.

Welterusten allemaal en jullie zijn vast al in dromenland want ik meen jullie te kunnen horen snurken.
Sssssttttttttttttt...............................zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



Het gehaakte bloemetje is natuuuuuurlijk weer zelf gehaakt!!!!

23 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kaartje is dat geworden zeg. Prachtig gedaan . gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plaats maar vaker midden in de nacht, ziet er goed uit.
    liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart!
    Je kunt ook historische kranten vinden op: http://kranten.kb.nl/search
    Ik maak hier ook gebruik van voor mijn stamboomonderzoek. Misschien leuk om eens te snuffelen?
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Plony wat een geweldig mooi kaartje is dit!!!

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Plony,

    wauw, wat een prachtige kaart is dit geworden zeg! Helemaal gaaf!!
    En wat een mooie vlinders zitten erop! Ik heb toevallig laatst alle kantklosspullen geërft van mijn tante. Nu moet ik het nog leren, hihi. Maar daar moet ik eens voor gaan zitten, maar het lijkt me super om het te kunnen! Kun jij kantklossen?
    Maar je kaart vind ik helemaal top!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi een kaartje met een verhaal. Kantklossen lijkt me heel leuk om ook te kennen. Als je die ervaren kantklosters ziet gaan met die vingers, zo snel...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee zeg Plony.Je kaart is prachtig geworden. Mijn vader heeft ook nog een oud koffertje met hele oude kranten, moet toch eens gaan kijken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig een kaart met zo'n oud kranten knipsel.
    Je heb het echt in de vingers of het nu vroeg of laat is het zijn echt toppertjes.

    Groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat origineel! Leuk om zo'n nostalgische foto te gebruiken. De kaart ermee is erg mooi geworden!
    De snurker was ik vast... ;)

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige mooie kaart Plonie. Hoe kom je op het idee!!
    Groetjes Eve

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kaart Plony, Cindy heeft het vroeger ook gedaan kantklossen het is knap als je dat kan want het is moeilijk, leuk met dat kantje er langs fijne dag Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om dat krantenknipsel te gebruiken. Heel erg mooi geworden.
    Zojuist ook jou andere kaarten bekeken.Leuk,ook die gehaakte bloementje zijn erg mooi. Je brengt mij weer op een idee... Gauw mijn haakspullen weer opzoeken.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig kaartje, leuk zeg die oude foto

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee zeg, het is een supermooie kaart geworden, prachtig !!

    liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een juweeltje geworden Plony.
    Wat heb je dit weer schitterend gemaakt.
    Is dat nu echt kantwerk in de linker bovenhoek of is het in papier?
    Alles past zo perfect bij het plaatje.
    Prachtig !!!
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig is je kaart!!! Schitterende kleuren en een mooie afbeelding.
    Ik sliep niet....kon weer eens niet in slaap komen... heb uiteindelijk maar een klein slaappilletje gepakt.
    Schitterend is ook de kerstkaart!!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha eindelijk kan ik weer op mij blog, ik kon niet reageren raar toch,maar ja ik ben er nu sorry maar wat leuk zeg dat je die krantenknipsels hebt gekregen ook dat je de oorsprong er achter weet heel erg leuk, de kaart is ook weer heel erg tof ik wacht maar weer op je volgende heel veel lieve groetjes NEL

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kleuren zijn prachtig bij de foto! Het is een juweeltje geworden!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Plony

    Wat een prachtige en originele kaart en wat is je gehaakte bloemetje mooi.
    Je kerstkaart is ook al zo mooi.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die gaat zeker wel goed ontvangen worden,wat een bjoetie Plony!! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit is zo een heel bijzonder kaartje geworden. Ik vind het een Schitterende creatie! Super!!

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaart heb je gemaakt met het krantenknipsel.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  23. erg mooi kaartje, prachtig versierd

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een reactie achter te laten!Thanks for spending time to leave a comment!
Lieve groetjes Plony.