dinsdag 2 april 2013

Tutorial



Ik heb een tutorial van het internet geplukt en dacht dat het misschien wel handig was om er mijn eigen tutorial van te maken......in het Nederlands en met de maten in inches maar ook de omgerekende centimeters erbij.
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden..........kijk maar wat ik er van heb gebrouwen....

Dubbele zigzag-kaart....

Je neemt 2 stukken cardstock......van 6 inch ( 15,2 cm) bij 10 inch ( 25,4 cm)
Je rilt het cardstock op 4 (10,1 cm) 6 ( 15,2 cm) en 8 (20,3 cm).
1 ril je vanaf de rechterkant en de andere tegengesteld rillen.
Dan snijd je een schuine hoek eraf (zie voorbeeld)


Dan ga je met de borderpunch langs de schuine kant....bovenaan beginnen.
Pons ondersteboven dan kun je gemakkelijk zien of je goed zit met je pons.


Neem nu het gedeelte van de rechterkant en snijd een flap los van de bodem zoals op de volgende foto.
Ik heb 1,5 cm aan de zijden overgelaten maar natuurlijk kun je hem zo breed of zo smal maken als je zelf wilt.



Om de kaart te sluiten maak je een bandje van 9 1/4 inch ( 23,5 cm) bij 2 inch ( 5,1 cm) en ril aan beide zijden op 2,5 inch ( 6,4 cm).
Plak het bandje aan de achterkant aan elkaar.

Nu is je kaart klaar voor decoratie.

Dit is wat ik er verder van gemaakt heb.....



Dicht..........



Het bandje.......



De achterkant.......



De binnenkant met de flap open......




De binnenkant met de flap dicht......

Ik ben écht heel benieuwd wat jullie er van vinden.......ik hoor het graag.

Lieve groetjes van Plony.

Deze kaart gaat meedoen aan de challenge bij : http://everybody-art-challenge.blogspot.nl/ : andere kartenform
en bij : http://allsortschallenge.blogspot.co.uk/   : vintage


44 opmerkingen:

  1. Geweldig Plony, heel duidelijk, ga het Zeker eens proberen, ik zie dat je dat mooie papier ook hebt gebruikt, was er ook gelijk weg van maar of het zoooooo mooi wordt als deze van jou????? grts. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Dankjewel, deze ga ik onthouden.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele mooie kaart !! En THNX voor de uitleg. Liefs , Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Plony en dank je wel voor de tutorial. Een geweldige kaart.

    Heel veel liefs van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig, lijkt wel een fotolijstje zo plony. Ziet er wel moeilijk uit...

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Juffrouw Plony,

    Heel duidelijk uitgelegd, supermooi gemaakt, lief plaatje..prachtig..Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig Plony. Leuk dat je er de tutorial hebt bijgemaakt.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top voorbeeld!
    Zeker een heel werk, alleen al om alles te vertalen!
    Maar deze is superleuk! Ga um even in een Word bestandje zetten en opslaan!
    Groetjess Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan hier heel kort over zijn Plony: SCHITTEREND!!! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo dan wat goed van je hij is echt gaaf jij kan ook school juffrouw of blog juffrouw worden groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super kaart plony. echt heel erg mooi
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor je uitleg Plony en wauw wat een schitterende kaart is dit, ik vind het een beauty.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauwww Plony, wat een geweldig mooi kaartje en dat modelletje...schitterend!!!
    Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik ga hem zeker een keer maken

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed voorbeeld, en prachtige kaart! Dank je wel voor het delen met ons.
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Plony

    Dit ziet er supermooi uit en je hebt het heel goed uitgelegd, kortom beeldschoon.
    De trouwfoto's zijn ook schitterend, dit is een heel mooi jaar voor jullie allemaal, geniet ervan.

    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een SUPER mooie kaart is dit geworden, echt geweldig.
    Lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Plony,
    Wauw wat een schitterende kaart en heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Lieve groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat schitterend, maar wel even een werkje zeker. Dank je wel voor de zeer duidelijke uitleg.Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow,wat lief van je Plony om er zo'n duidelijke uitleg bij te geven.ik ga het zeker proberen want jouw eindresultaat is echt een beauty,wat is dit genieten en zo leer je wat van elkaar,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kaart en duidelijke tutorial, mij doe je daar zeker een plezier mee.

    liefs Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. This is great and thanks for joining us this week over at Allsorts for my challenge
    x catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is nog eens handig, een uitleg met zowel inches als centimeters erbij geschreven, fijn. Ik vind dit een prachtige kaart, leuk model en het papier wat je gebruikt hebt is supermooi.
    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 2 keer dezelfde reactie vond ik overbodig dus vandaar dat ik er 1 heb verwijderd;)


    xx Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldige kaart Plony, heel mooi gemaakt! De uitleg lekker duidelijk, weer helemaal top!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi kaartje Plony!
    Liefs Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. leuke turorial en supergaaf projectje, liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooie kaart Plony!
    Dankjewel voor de duidelijke uitleg, ga dit zeker eens proberen...

    Lieve groeten, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super mooi is je kaart geworden Plony en bedankt voor de tutorial, dat is altijd handig.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk dat je er een vertaling en omreken maten op het losgelaten. Ik ken dit model wel, erg leuk! Jouw versie is supermooi! En erg leuk, de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat mooi en je hebt het zo duidelijk uitgelegd ik ga het zeker een keer proberen bedankt groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Just gorgeous card and so elegant image dearest friend^_^
    I celebrate my first blogaversary with a surprise candy and if you want partecipate I'm very happy^_^
    Big hug,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw Plony, wat een ontzettend leuk model kaart en wat heb je er iets moois van gemaakt!
    Bedankt voor het patroon, ik ga het zeker een keer proberen.
    Groetjes, Doutzen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. zo Wat een schitterende kaart.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Meid wat ben jij lekker bezig!!!! Heerlijk zoveel energie...
    Ik heb deze kaart al een keer gemaakt en hij is inderdaad erg leuk en je hebt het heerlijk duidelijk uitgelegd!!!
    Wanneer begint je eerste challenge??? Ik heb al een kaartje klaarliggen ;-))
    Alleen effe hopen dat ik aan je "eisen" voldoe hahahaha
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bedankt voor de duidelijke tutorial Plony, ga er zeker eens gebruik van Maken. o'ja en je kaart is prachtig.
    Groetjes,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ohh wat leuk gedaan. Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh what a stunning beautiful card.
    Thank you joining us at Everybody Art Challenge.
    luv
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wow, this is absolutely beautiful Plony, gorgeous details and soft colours. Thank you so much for joining us at Allsorts this week for our Vintage challenge x

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dat lijkt me erg ingewikkeld om te maken...zeker voor mij! Knap hoor! Erg mooi kaartje geworden, Vast een WINNER!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh Wow thanks for the Tutorial. I am pleased I did not miss this one. What a lovely shape (and you know how I am into shapes!) Love the card. Judy x

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een reactie achter te laten!Thanks for spending time to leave a comment!
Lieve groetjes Plony.