donderdag 11 april 2013

Tutorial.....

Dit is een kopie van mijn bericht op het WLVC-blog.......ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Goeiemorgen allemaal......
vandaag een creatie van mezelf en ik heb een tutorial van een Engels blog omgezet naar mijn eigen "ding". Alles op de foto gezet voor jullie met de beschrijving en de maten erbij. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en ik hoop natuurlijk een soortgelijke creatie bij sommige van jullie terug te zien.....dat zou leuk zijn!

Post-it-easel-Tutorial

Dit is een combinatie van een easelcard en een "doosje" waarin precies de post-it notitieblaadjes passen.

Ik ben begonnen met het smalle doosje te maken voor de post-it blaadjes.
Snijd je cardstock op 6 inch ( 15,2 cm) bij 4 inch ( 10,1 cm) en ril op 1/2 inch ( 1,2 cm) aan alle zijdes. Snijd een klein stukje in zoals op het voorbeeld.


Ik heb desigpapier gebruikt voor zowel de binnen als de buitenkant omdat het doosje dan wat steviger is.
designpapier 3/8inch (1 cm) bij 4 7/8inch( 12,4 cm) 4 stuks
3/8" (1 cm) bij 2 7/8" (7,3 cm) 4 stuks


Hier heb ik de strookjes naast het doosje liggen
( ik krijg de foto niet gedraaid maar de bedoeling is wel duidelijk denk ik)


De strookjes aan de buitenkant geplakt


en dan de korte strookjes aan de korte kant binnenin....
dan heb ik het doosje eerst in elkaar geplakt voordat ik de lange strookjes aan de binnenkant heb geplakt.



In het midden aan de voorkant heb ik nog een half rondje uitgesneden.
Nu is het doosje klaar en is het tijd voor de easel....

Cardstock van 12"(30,5 cm) bij 6"(15,2 cm)
Vanuit het midden 1/4" (0,6 cm) aan bijde kanten van het midden rillen dan krijg je een "ruggetje" en kan je kaart mooi plat als je hem dichtdoet.
Nu in het midden van 1 van de grote vlakken rillen en de vorm is klaar.



Ik heb alle vlakken beplakt met design papier....binnen......



en ook aan de buitenkant....



Nu kun je de voorkant van de easel gaan maken en je kunt deze alle vormen geven die je leuk vind.
Plak de voorkant tegen de schuine kant van de easel en bevestig het doosje op de kant van de easel die op tafel ligt.

En dan is dit wat het geworden is......


en nog 1 van de zijkant om goed te kunnen zien hoe het in elkaar zit....


en dan nog 1 om te tonen hoe de kaart gesloten is.....



Dit was het dan........ik hoop dat het duidelijk is weergegeven en dat jullie ook hier weer inspiratie uit hebben gehaald.

Ik wens jullie een hele fijne dag, lieve groetjes van Plony.

30 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan Plony, deze ga ik zeker ook een keertje maken.

    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Plony,
    Prachtige easel, leuk met het post-it doosje, prima uitgelegd..super..
    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tutorial is SUPER duidelijk Plony en je Post-It-easel SCHITTEREND.
    Deze tutorial heb ik voor de zekerheid even opgeslagen.....wie weet
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Plony
    Wat een prachtige EASELKAART super.
    Heel goed uitgelegd.
    Ga hem zeker een keer proberen te maken.
    Bedankt dat je de tutorial met ons wil delen.

    Lieve groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende easelkaart, zo mooi, en bedankt voor de uitleg.
    groetjes janie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw dit heb je heel leuk gedaan ik ook ik ook groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit prachtig gemaakt.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er prachtig uit, heerlijk vintage en een superleuk idee voor zo'n saai post-it blokje. Tutorial is super.

    Liefs Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, prachtig gemaakt!!! Een super mooi geheel en mooie details. Ik weet niet of ik hem eens ga maken.... Maar ik ga het zeker onthouden! Je weet maar nooit ;-)

    Liefs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi plony wat leuk en zo goed uitgelegd ik ga hem zeker een keertje maken bedankt groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit s een prachtige kaart/creatie met een duidelijke uitleg. Schitterend gedaan.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Plony en wat een duidelijke uitleg! Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat super Plony, dank je wel voor de uitleg, helemaal toppie van je.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat schitterend gemaakt Plony.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Plony wat leuk gemaakt zeg helemaal toppie ik vind hem prachtig

    Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend project, waar ik zeker wat mee ga doen. Bedankt hoor. Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooi en een hele duidelijke beschrijving.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig Plony,glashelder beschreven en een beauty om te maken,ga zo door,hihi,ik geniet er van,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Plony, Wat leuk, ik ga het zeker een keer proberen. Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supermooie creatie in het vintage!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WAUW Plony!!! Supergaaf en schitterend gemaakt. Echt beeldschoon is je creatie! Bedankt voor de tutorial. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als ik weer bij mijn spullen kan na de beurs en de verbouwing dan hoop ik ook zoiets moois te kunnen maken. En ook samen weer eens met jou iets te kunnen doen. gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij bent echt van alle markten thuis Plony, je hebt het prachtig voor gedaan, het is een héle goede uitleg.
    Jou creatie is fantastisch mooi geworden.
    Lieve groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig gemaakt Plony en bedankt voor de duidelijke tutorial!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou nou Plony wat een plaatje! Je bent goed bezig geweest met die tutorial zeg!Prachtig hoor!
    Misschien als ik nog eens veel tijd heb dat ik hem ga maken...Dank je wel!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziet er goed uit Plony.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goede tutorial, duidelijke uitleg en foto's! En een erg mooi resultaat, Plony!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wowwww,terrific creation,I adore this beautiful image and the details are gorgeous^_^ Thanks for useful tutorial^_^
    Hugs,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, wat mooi gemaakt zeg!!
    En zo leuk idee!!
    Je overtreftjezelf elke keer weer.
    Liefs Nicole!!
    En ook zo duidelijk beschreven, heel fijn dan kan ik ook eens een gokjewagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een reactie achter te laten!Thanks for spending time to leave a comment!
Lieve groetjes Plony.