maandag 6 mei 2013

Vintage magnolia???

Goedemorgennnnnnn......

Genieten jullie óók zo van het (eindelijk) mooie weer??? Wat heerlijk om alles uit te zien lopen en overal jonge dieren te zien......wat waren we daar aan toe.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het bloggen de laatste paar dagen op een heeeeeeeel laag pitje heeft gestaan bij mij. Gisterochtend was om half 8 kleine Ayden al bij opa en oma en dan is het op de fiets met de kleine man veeeel leuker dan achter de computer.
Tóch heb ik gisteravond nog een kaartje af weten te maken en ik had mezelf voor dit kaartje een opdracht gegeven.......probeer eens met een magnoliastempel erop een vintage-kaartje te maken.
Aan jullie nu de vraag....is me dat gelukt?


Ik heb eens gezocht wat nu precies vintage is en dan is het wel duidelijk dat vintage van nu bijna nooit vintage is maar een vintage-look heeft. Er zijn zoveel stijlen die heel dicht tegen elkaar aan hangen maar DE term van dit moment is vintage en het is moeilijk om precies aan te geven wat voor een ieder op zich vintage is.
Ik heb geprobeerd met papier te werken met een wat "ouderwetse" uitstraling...een beetje zoals vroeger het behang op de muur eruit zag en dan in combinatie met kant en ook de randjes hier en daar een beetje "oud" gemaakt.......dan zou dit kaartje toch een beetje als vintage-kaart door moeten kunnen gaan.
Ik weet dat ik hier heel verschillende meningen over ga krijgen maar.....ik ben heel benieuwd waar voor jullie de grens ligt van wél of géén vintage/nostalgisch/retro/shabby........geef het maar een naam, haha.


Dan wens ik jullie een hele fijne, zonnige dag.....liefs van Plony.




21 opmerkingen:

  1. Ha die Plony,
    dan ben ik de eerste, ook ik vind dat Vintage er wat oud uit moet zien, dus losse kantjes, wat rfeltjes hier en daar etc..dus een kaart is echt niet Vintage, als alleen het plaatje dat is..
    Moeilijk uit te leggen..hihi..
    Geniet van de zon, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaartje is weer een mooitje, Plony. Toch vind ik persoonlijk de vintage plaatjes er mooier bij dan magnolia.

    Groetjes,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Plony,
    ik vind ook dat het een hartstikke gezellige kaartje is geworden, maar........naar mijn mening zijn magnolia's niet geschikt voor vintage kaartjes, simpelweg omdat ze dat "sfeertje" niet hebben. inderdaad lastig uit te leggen, 't is toch vooral een kwestie van gevoel/smaak!
    groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Plony, je hebt er erg je best voor gedaan om uit te vinden wat nu echt vintage is, en je kaartje is super maar naar mijn mening leent een magnolia stempel niet echt voor dit onderwerp. En als ik een magnolia kaartje maak, denk ik ook mm.. is ie niet een beetje te vintage! Dus ja wat is nou echt vintage? Maar voor de rest is je mooie kaart weer toppie.
    lieve groetjes Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben het wel eens met de vorige meningen, ook ik vind Magnolia niet vintage, maar dat neemt niet weg dat je kaart een mooi geheel is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Plony, ik denk dat een magnolia prima als vintage verwerkt kan worden. Al vind ik jouw kaart nu niet echt vintage, meer retro en wel supermooi.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je kaartje super, en of het wel of niet vintage is daar geef ik geen mening over want daar ben ik helemaal niet in thuis.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zeg, lekker Shabby!!!
    Er zijn maar een paar Magnolia's die gebruikt kunnen worden voor echt vintage die van de French Tea Party, Tilda in Retro stijl heb daar een tijdje geleden eens een retro/vintage kaart mee gemaakt maar wel heel moeilijk om te doen....
    Vind het geheel wel prachtig hóór!
    Groetjess Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Plony.
    Leuk te lezen dat er zoveel volgers andere meningen hebben over het woord VINTAGE. De ene kaart zit er vol mee, en de andere heeft misschien alleen een oud kantje of strikje. Maar dan zijn het alsnog vintagekaarten in mijn ogen. Ik vind hem prima.. groeten Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je kaart prachtig, en magnolia kan wel als je maar goed op de kleuren let
    Groetjes janie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelf vraag ik me ook weleens af wat nu de definitie van een vintage kaart is...moeilijk hoor en ook weer zo verschillend in te vullen voor ieder persoonlijk! Maar ook ik vind toch magnolia stempels er niet echt op passen...een vintage plaatje is mooier. Toch vind ik je kaartje wel heel mooi gemaakt hoor!!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is de definitie van vintage: bv. 2 hands artikelen of kleding van vroeger.
    persoonlijk vind ik een plaatje met ouderwetse uitstraling leuker dan een magnolia stempel, maar zo als ik al zei dat is persoonlijk.
    dat neemt niet weg dat je kaart prachtig is.

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, en nu ik dan met mijn mening haha.
    Vintage is voor mij: een oude uitstraling, hier en daar lekker rommelig (alhoewel ik daar meestal wel moeite mee heb om zelf te gebruiken), wat vale kleuren, kantjes en bandjes, geïnkte randjes,....ga zo maar door.
    Als ik een moderne stempel er op zou gebruiken zou ik die in sepia-kleuren inkleuren en geknipte randjes om de stempel niet wit laten maar aanzetten met inkt.
    Maar of ie nu vintage is of niet, ik vind 'm echt prachtig en lekker vrolijk.

    Liefs Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi pony
    De vraag over vintage daar kan ik geen antwoord op geven weet er te weinig. Van maar mijn ogen vind deze prachtig en zit dus te genieten
    Groetjes
    Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vintage is een lastig begrip, denk dat een ieder persoonlijk daar een eigen gedachte bij heeft.
    Persoonlijk vind ik magnolia stempels daar niet geschikt voor, het mist gewoon de uitstraling die bij vintage hoort maar dat neemt niet weg dat het een beauty van een kaart is geworden!

    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nelly (Creanelly)06 mei, 2013

    Hallo Plony
    VINTAGE of niet ik vind je kaartje wel geslaagd.
    Het kan ook een moderne VINTAGE zijn.
    Als je er maar oude spulletjes aan toevoegd, vind ik.
    Maar inderdaat meningen verschillen en dat is maar goed ook.

    Ik ga lekker de zon weer in, en kijken of ik nog wat kan voorbereiden voor een nieuw kaartje, voor het WLVC blog.

    Lieve groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou meis het is je wel moeilijk gemaakt....ik was wel heel nieuwsgierig naar alle reacties en ik kan me nog het meest vinden in het antwoord van Henriëtte...inkleuren met sepia en dan ook een niet al te frivole Tilda gebruiken...
    Misschien zie het wel als een uitdaging maar ik beloof nog niets hahahaha
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Plony,

    Wat is vintage, wat shabby, wat retro. Ik denk dat iedereen daar een beetje z'n eigen invulling aan geeft.
    Voor mij is het een prachtige kaart, en ik denk dat de ontvanger van deze kaart dat voor 100% met me eens zal zijn, dus "what's in a name"

    liefs Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Plony,
    je tovert een glimlach op mijn gezicht!! Ik vind jou namelijk de vintage expert bij uitstek...en dan stel jij zo'n vraag! Grappig!
    En waar de grens ligt? Ik weet het niet. Ik associeer vintage ook met wat oude plaatjes, dus ik vind het heel knap hoe je dit kaartje toch een vintage uitstraling hebt gegeven...
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Plony
    Wat een verschillende meningen en dat is maar goed ook denk ik. Je kaart is een schatje, ziet er lief uit en met de details die een oude look hebben heeft het wel een vintage uitstraling alhoewel ik eerder naar een plaatje zou grijpen maar dan kun je het ook weer nostalgisch noemen, het hoeft niet allemaal in een hokje met een naam, als het maar mooi is en dat is tie zeker! Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind het een prachtige kaart Plony.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een reactie achter te laten!Thanks for spending time to leave a comment!
Lieve groetjes Plony.