woensdag 2 oktober 2013

Oktober.....pink ribbon.......

We kunnen er niet omheen....het is weer oktober en dan is het goed om met elkaar even stil te staan bij iedereen die strijdt of heeft gestreden tegen borstkanker. Helaas heb ik van heel dichtbij meegemaakt hoe wreed deze ziekte kan zijn , mijn lieve schoonmoeder is op 60 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van borstkanker maar gelukkig heb ik ook gezien dat in de jaren na haar overlijden de medische kennis veel groter is geworden wat deze ziekte betreft en zijn er al heel wat vrouwen in mijn omgeving die deze ziekte hebben overwonnen. Ooit komt het misschien zover dat er niemand meer overlijdt aan borstkanker maar het gevecht zal altijd gevoerd blijven worden vrees ik......en daarom is het goed dat oktober de maand is die ons stil laat staan bij borstkanker.


Deze kaart heb ik gemaakt voor Corrie........helaas weet ook zij maar al te goed wat borstkanker betekent......


Maar gelukkig staan er voor Corrie ook leuke dingen te gebeuren en alleen daarom al vecht je om deze ziekte te overwinnen hè Corrie.....



Een roos voor jou........



en een dikke knuffel......

Liefs van Plony.




Deze kaart doet mee aan de challenges van:
http://mybestienorge.blogspot.nl/   : use dies
http://scrapcardschallengeblog.blogspot.nl/   : flowers4you
http://liveandlovecrafts.blogspot.co.uk/   : pink

31 opmerkingen:

  1. Mooi gebaar Plony op mooie kaart.
    Ook ik wens Corrie het allerbeste toe.
    gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kaartje heb je weer gemaakt. Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig gebaar en kaart, je voelt door de woorden heen de emotie. Groeten, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit nu echt te huilen Plony, grote dikke tranen vallen hier op de tafel, het is ook zo moeilijk allemaal, als iemand dat begrijpt, dan ben jij dat wel.
    Dank je wel voor je lieve gebaar, ik ben er nog steeds niet, maar we knokken door.
    De kaart is prachtig, met liefde gemaakt, mooie kleuren en zo prachtig ingekleurd, supers van je meis.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Plony,

    Wat een mooie kaart heb je gemaakt voor Corrie...zal zeker gewaardeerd worden. Maar het is idd iets om bij stil te staan, ook hier in huis weten we maar al te goed wat het is als er iemand in je naaste omgeving vecht tegen kanker mijn schoonmoeder heeft in februari ook de strijd verloren.
    De tekst op je kaartje is ook heel mooi.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi kaart Plony, en ook wij weten van dichtbij hoe iemand vecht tegen deze vreselijke ziekte.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart Plony, en aan Corry haar reactie te lezen wordt je gebaar zeer gewaardeerd!! Mijn moeder is inmiddels 8 jaar schoon maar nog altijd herkennen wij dat gevoel van onmacht, maar ook het gevoel we gaan er voor knokken en we komen er wel door!!
    Plony wat ben toch een lieverd!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een prachtige kaart voor Corrie gemaakt. Het is echt wel moeilijk als je borstkanker hebt.
    Corrie hierbij wens ik jouw ook heel veelsterkte in deze moeilijk tijd.
    Lieve groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schitterend gebaar Plony. Een hele mooie kaart en wordt, zoals te lezen is de reactie van Corrie, heel erg gewaardeerd. Super van je.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige kaart Plony! Lief van je om het naar Corrie te sturen. Ze is er blij mee.
    Het is goed om erbij stil te staan. Ook hier heb ik verschillende vrouwen in mijn buurt die het meegemaakt hebben. Deze zijn nu al een aantal jaar schoon maar de onzekerheid blijft.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Plony,
    Wat een geweldig mooi en lief gebaar naar Corrie toe en ook ik ben jammer genoeg bekend met borstkanker om mij heen en zelfs mijn man die gelukkig is genezen van kanker.
    Wij zullen er zeker deze maand en eigenlijk altijd bij stilstaan maar ook weer verdergaan want het leven is veel te kort en daarom moeten we genieten van de tijd die wij allemaal krijgen
    Liefs Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel erg mooi Plony, z n gebaar doet mensen goed ook al kan je er zelf niets aan veranderen....maar wel met ze mee leven.
    Liefs ghea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super mooie kaart en super mooi gebaar

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart Plony. Veel sterkte voor je vriendin.
    groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toch maar weer een bjoetie die je uit je mouw schut en heel lief gebaar voor een steuntje in de rug van Corrie.

    Gr Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat lief van jou om zo,n mooi kaartje voor corrie te maken ik wens haar bij deze heel veel sterkte toe groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een lief gebaar Plony en ik weet zeker dat mijn moeder hier heel blij mee is. Het zijn zoveel negatieve berichten in deze borstkankermaand, maar een kaart is die van jou steekt mijn moeder echt een hart onder de riem. Wat ontzettend lief van je. Liefs, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is zeker heel goed dat er deze maand extra aandacht wordt gegeven aan borstkanker, het komt helaas in onze nabije omgeving veel te vaak voor. Ik zag ook bij live and love crafts deze aandacht voor de nieuwe challenge, en dacht Jeminee, dat is een pittige opgave, maar heb ook door jou inspiratie gekregen en ga zeker mijn bijdrage leveren. Je kaartje is een heel lief gebaar naar iedereen die het treft. Dank je wel voor je inzending van deze prachtige speciale kaart bij Scr@p-Cards Challenges. Liefs Gerie en ook namens DT lid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Plony, wat een mooi gebaar om voor Corrie zo'n prachtig kaartje te maken.
    En zo te lezen is ze er heel blij mee.
    Het is goed om er bij stil te staan, dat er zoveel zijn die tegen deze ziekte strijden.
    Ik wens iedereen die het nodig heeft sterkte toe.

    Liefs,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtig gebaar Plony!
    Ook in mijn naaste omgeving komt het voor.
    Heel goed dat er deze maand aandacht aan word besteed.
    Ik loop elk jaar met mijn zussen de Pink Ribbon wandeltocht van plm.30 kilometer hier in Friesland.
    Dat geeft ook een goed gevoel.
    Je kaartje is zó móóóói!

    Liefs Joukje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Inderdaad goed om stil te staan bij al degenen die borstkanker hebben of hebben gehad. Heel ingrijpend.
    Je hebt een mooi kaartje gemaakt voor Corrie. Zo, met een kaartje kun je allemaal iets voor iemand betekenen die het moeilijk heeft.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig Plony!
    En de tekst vind ik er ook supers bij.
    Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Absolutely gorgeous card!
    Beautiful work:)
    Thanks for joining us at My Besties Norge
    Good luck and hope to see you back next time.
    Hugs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is die weer schitterend Plony en zo lief dat je deze voor lieve Corrie hebt gemaakt, helemaal geweldig van je. Wat zal ze daar blij mee zijn. Helemaal super is die.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kaart heb je gemaakt, superlief,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een ontzettende mooie kaart heb je gemaakt Plony, het idee erachter is minstens zo mooi. Ik las hierboven dat Corrie er erg door ontroert was, dat kan ik me wel indenken. Het is niet niks als je dit slechte nieuws te horen krijgt. Ik wens Corrie ( en alle anderen die dit door moeten maken) dan ook heel veel sterkte en leef met haar mee.
    Mooi gebaar Plony, erg lief!
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kippevel én tranen Plony,zowel voor je mooie kaart als de gedachte erachter. Mijn lieve vriendin moet sinds augustus een borst missen en heeft vorige week de eerste chemo achter de rug. De onmacht die ik voel is zó groot naar haar toe en dit gebaar om iemand te steunen vind ik toch wel heel mooi.De tekst die jij laat zien heb ik toevallig in augustus naar haar gestuurd op een zelfgemaakte kaart.Prachtig gebaar naar die lieve Corrie die ook altijd zó begaan is met de mensen op de blogs,chapeau!!! liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie kaart Plony, en wat zal Corrie hier blij mee zijn, deze maand is zeker een maand waar we bij stil moeten staan want er zijn nog zo veel mensen die deze stijd voeren ik weet als geen ander wat dit in je familie te weeg brengt mijn moeder is helaas op 62 jarige leeftijd deze strijd verloren maar de hoop blijft dat er een dag komt dat niemand deze strijd hoef te verliezen. Bedankt voor je deelnamen aan onze Scrap Cards Challenge.


    Lieve groetjes Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Plony

    Wat een lief gebaar van je om dit naar Corrie te sturen, dit doet haar vast heel goed. Helaas hoor je het veel te vaak in je omgeving en gelukkig overlijden er steeds minder vrouwen aan deze ziekte maar om dat gevecht te winnen moeten ze wel eerst flink afzien door alle kuren, om dan zo'n schitterende kaart te mogen ontvangen helpt ze er vast doorheen.
    Je bent een lieverd.

    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een super mooie kaart.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een reactie achter te laten!Thanks for spending time to leave a comment!
Lieve groetjes Plony.