Vintage......nee hoor!!!!

 
Goedemorgen.....daar ben ik weer.......

Wij zijn bij WLVC alsmaar in discussie over wat vintage is en wat niet en persoonlijk ben ik van mening dat je met een Bestie, Magnolia of welk cute-poppetje dan ook.....géén vintage moet willen maken. Ik vind de kaartjes die je dan als vintage voorbij ziet komen heel schattig hoor en vaak heel romantisch maar géén vintage.....oké, die discussie kun je eindeloos voeren.....dat doen we hier nu maar niet....maar ik wil jullie graag nog eens een kaartje laten zien waarvan door sommige wordt gezegd dat dit vintage is ....later deze week komt op het WLVC-blog een tutorial waarin je kunt zien hoe je met een stempel wel degelijk een vintagekaart kunt maken en dan zullen jullie het vast wel met mij eens zijn dat het verschil heel duidelijk zit in welke stempel wordt gebruikt.


 

Natuurlijk zitten er wel vintage-elementen op.......maar dat maakt het in mijn ogen nog geen vintage.....



een cameo-tje uit Engeland......


mijn favoriete vlinder.....


en een leuk klein tekst-rondje........

Dat alles maakt het best tot een schattig geheel maar..........géén vintage. Ik hoop dat jullie het met mij eens zijn.....ik heb al eens eerder een kaartje op het blog gezet met de vraag wel/geen vintage erbij en ook toen had ik dezelfde mening. Als je naar mijn voorgaande creatie kijkt dan moet je toch wel het verschil zien zou ik zeggen....een kantje, bloemetje en geïnkte randjes alleen maken nog géén vintagekaart. Als owner van een vintageblog heb ik wel eens schrik als ik de opdrachten zie die ik in andere DT's moet maken als voorbeeld voor de challenges want ja........dan kan het wel eens gebeuren dat je tóch zo'n opdracht tegenkomt om vintage te gaan maken met een cute stempeltje en dan.....heb ik een probleem hahahaha. Ik doe wel wat er wordt gevraagd hoor maar.......sta helemaal niet achter zo'n opdracht en dat maakt het dan best lastig. Wie weet kom ik het nog wel eens tegen maar....liever niet......binnenkort komen er weer hele leuke challenges bij WLVC en dáár kan ik mijn ideeën beter kwijt wat vintage betreft.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag en heel veel liefs van Plony.


Reacties

  1. Wat een schattige kaart en ja, ik snap wat je bedoelt. Door deze stempel wordt de kaart juist modern ondanks de vintage elementen die er op zitten. Komt omdat het poppetje modern is en erg leuk!

    Liefs Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een beeldschone kaart , prachtig bewerkt. en ik vind dat het plaatje wel kan,
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart weer Plony maar ook ik vind die cute plaatjes geen vintage ook al gebruik je verschillende artikelen die heel goed zouden scoren op een vintagekaart. Maar natuurlijk is het al met al wel een schitterend geheel geworden vintage of niet?
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het plaatje ook niet echt vintage maar het is wel een mooi kaartje geworden, Plony.

    Liefs,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Plony,
    Hier een medestander.
    Je kaartje is prachtig, zonder meer. Het plaatjes beeldig, Maar de kaart is geen vintagekaart, ondanks de kantjes, strikjes e.d.
    Je wil met vintage een uitzondering voor staan op al de andere kaartjes en daar heb je gelijk in.
    Mijn kleindochter vond het pas een "Opoekaart" en dat is vintage volgens mij ten voeten uit.
    gr leny w

    PS zie mijn blog vandaag. Dat is mijn vintage. hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal met jou eens w.b. de vintage opvatting!
    Maar deze kaart is wèl een plaatje, Plony!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Plony,
    Ik vind dit een prachtige kaart, heel mooi. Ik ben het met je eens, van dit soort stempels kan je geen vintage maken. Klopt heb je al eerder hier op je blog laten zien met een magnolia (geloof ik) dat je er géén vintage van kan maken ook al doe je zo je best met vintage spullen. Ben benieuwd wat voor moois je laat zien op je andere blog.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vintage of niet, mooi is hij wel geworden. in mijn ogen is dit geen vintagekaart maar iedereen zal daar zijn eigen mening over hebben, lastig lijkt me om dan te moeten beslissen bij een challenge wat wel of niet kan.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schittered deze kaart Plony, zo lekker veel mooie elementjes er op en zo'n cameetje heb ik van de zomer ook uit Engeland mee gebracht maar ik vind het jammer om ze te gebruiken haha.
    Je hebt gelijk dat de andere kaarten met echt oude plaatjes veel meer vintage zijn, als je dan ook eenvintage blog hebt ga je daar ook voor....prima jouw standpunt!
    De vorige post vind ik ook super om te zien hoe jullie toch twee heel verschillende creaties gemaakt hebben op de zakjes dat is pas creatief zijn op je eigen manier!
    Dank voor je leuke reactie op mijn blog!
    Ik zet het picto van jouw blog even in mijn zijlijn zodat ik het beter kan volgen want volgen doe ik je al en graag!
    Fijne dag
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Plony,

    Prachtig kaartje...ik zou zeggen zoveel mensen zoveel meningen, en we hoeven het toch ook niet altijd met elkaar eens te zijn, dat zou ook saai worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie kaart, en vind gestempelde poppetjes eigenlijk geen vintage.
    Voor mijn gevoel horen dat foto's/plaatjes te zijn.
    Moet wel toegeven dat het maken van een magnolia kaartje me veel gemakkelijker af gaat dan vintage

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een plaatje Plony! En je hebt gelijk hoor, een kantje maakt het nog geen vintage.
    Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Plony,

    Ook ik vind dat je gelijk hebt.
    Ik vind het al moeilijk genoeg met plaatje/foto een vintage kaart te creeren maar helemaal als het met bijv een Magnolia moet.
    Wel ben ik het met Jolanda ook eens (Magnolia gaat mij makkelijker af haha maar dat is ieders verschil!).

    Ik vind je kaartje wel weer suuuuuper mooi en die vintage elementen staan er wel heel goed bij!

    Succes met je strijd om echte vintage ;)
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, dat ben ik met je eens. Als je een vintagefoto had gebruikt in plaats van de stempel, was het wel vintage. Het is een lief kaartje, dat zeker! Maar ik heb ook een ander idee bij vintage. Ik kijk altijd op het blog hoor, Plony, maar ik vind het een lastige stijl. Misschien doe ik de komende challenge weer mee.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik snap helemaal waar je staat hoor Plony en idd soms moet je iets hééél lastigs en moeilijks maken,ik probeer het dan als extra challenge te zien,whahaha...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw opvatting over vintage deel ik met je. Ik ben het met je eens dat je met zo´n stempel geen vintagekaart kunt maken. Maar...smaken verschillen en ideeën ook...hihi ;-)
    Maar 't is een schattige kaart!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vintage of niet Plony, ik vind het gewoon supermooi!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen vintage maar wel een super mooi kaartje is mijn mening. gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb er niet veel verstand van, vintage of geen vintage :-(, maar....ik vind ze gewoon SUPER mooi!!!

    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben het wel met je eens hoor Plony, maar er zit altijd wel grijs gebied tussen vintage en vintage...Mijn kleindochters vinden ze niet mooi. die zijn echt ouderwets oma, zeggen ze dan en dan is het vintage hé....

    groetjes Rosina hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterende en lieve kaart Plony, kan niet anders zeggen!! Toevallig heb ik met deze leuke stempel ook een kaartje gemaakt (nog niet op mijn blog). Wat zijn ze schattig hè! Ik deel je mening dat dit geen vintage is (maar wel heeeel erg mooi!). Zelf heb ik me (nog) niet aan vintage gewaagd omdat ik het best lastig vind...maar wie weet!
    Lieve groetjes en een fijne week, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben het ook met je eens dat dit geen vintage is. Met cute stempels kan je geen vintage kaarten maken. Je hebt wel verschillende stempels waarmee je mooie vintage kaarten kan maken maar zeker geen cute!
    Je kaartje is overigens wel super mooi!! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een reactie achter te laten!Thanks for spending time to leave a comment!
Lieve groetjes Plony.

Populaire posts van deze blog

Zal ik mijn blog weer eens wat leven inblazen?

Zoet

en nog een verjaardagskaartje